Comentariu realizat de pastorul Alejandro Bullon

STUDIUL 6

Incumetarea de a schimba Legea

Inainte de a intra in studiul acestei saptamani, trebuie sa ne aducem aminte ca marea lupta este dusa in jurul caracterului lui Dumnezeu. In timp ce Diavolul vrea sa credem ca Dumnezeu este nedrept si ca principiile Legii Sale sunt egoiste si dictatoriale, Hristos vine in aceasta lume tocmai pentru a dezvalui caracterul adevarat al lui Dumnezeu care este dragoste, rabdare si mila. De asemenea a venit sa ne arate ca aceste virtuti sunt exprimate in Legea Sa eterna. A fost dragostea lui Dumnezeu care L-a facut pe Isus sa vina in aceasta lume pentru a cauta si salva ce era pierdut. Omul nu era pierdut pentru ca exista o lege, ci era pierdut deoarece calcase aceasta lege. Si facand acest lucru a ales singur drumul spre pacat, singuratate si moarte. Pacatul exista pentru ca Legea exista. 1 Ioan 3:4 spune

“Oricine face pacat face si faradelege; si pacatul este faradelege.”

Si Pavel adauga in Romani 3:23 “Caci plata pacatului este moartea “

Asa ca toti suntem condamnati la moarte pentru ca toti am pacatuit. Dar Isus a luat locul nostru pe cruce si a platit in locul nostru cu viata Sa. Acum pentru ca Isus ne-a inlocuit putem avea speranta ca daca acceptam prin credinta sacrificiul lui Hristos, trecem din moarte la viata nu prin merite omenesti ci prin harul minunat al lui Hristos. Acum nu mai datoram nimic, Hristos a platit totul, nu mai exista condamnare. Dar totusi avem in noi insine natura pacatoasa care va face parte din noi pana in ziua cand Hristos va reveni. Aceasta natura va incerca sa ne duca de cele mai multe ori inapoi in pacat deoarece legea inca exista iar natura noastra pacatoasa ne va atrage cu toate puterile spre a calca legea. Daca odata cu moartea lui Hristos, legea ar fi fost anulata, atunci dupa moartea lui Hristos nu ar fi existat pacat. Si daca nu ar fi fost pacatul, din ce ne-ar fi salvat harul lui Hristos? Pentru ca noi traim dupa moartea lui Hristos. Dar pacatul existe si pentru asta este necesar harul lui Hristos. Si de ce exista pacat? Pentru ca exista o lege iar pacatul este faradelege. Si diavolul continua sa ne induca sa traim o viata contrara principiilor lui Dumnezeu. De aceea exista un conflic spiritual in om si in Univers, dar batalia se duce in inima si mintea omului. In partea a doua a studiului vom vedea aceasta lupta spirituala in care participam toti fie ca ne place sau nu. Pavel descrie aceasta teribila lupta in Romani 7:18-24

“Stiu, in adevar, ca nimic bun nu locuieste in mine, adica in firea mea pamanteasca, pentru ca, ce-i drept, am vointa sa fac binele, dar n-am puterea sa-l fac. Caci binele pe care vreau sa-l fac, nu-l fac, ci raul pe care nu vreau sa-l fac, iata ce fac! Si daca fac ce nu vreau sa fac, nu mai sunt eu cel care face lucrul acesta, ci pacatul care locuieste in mine. Gasesc, dar, in mine legea aceasta: cand vreau sa fac binele, raul este lipit de mine. Fiindca, dupa omul dinauntru, imi place Legea lui Dumnezeu; dar vad in madularele mele o alta lege care se lupta impotriva legii primite de mintea mea si ma tine rob legii pacatului care este in madularele mele. O, nenorocitul de mine! Cine ma va izbavi de acest trup de moarte…? “

Pavel vorbeste aici despre lupta spirituala a crestinului. Pe de-o parte avem dorinta de a umbla in caile lui Dumnezeu si sa-i servim cu loialitate. Sa umblam in caile lui Dumnezeu inseamna sa ne ghidam dupa principiile sfintei Lui legi in armonie cu voia Lui. Aceasta dorinta este inspirata de Duhul Sfant. Dar pe de alta parte exista in noi dorinta de-a umbla in caile firii noastre pamantesti calcand Legea lui Dumnezeu. Si acest sentiment este inspirat de diavolul. Pentru Pavel problema nu este Legea ci firea pamanteasca, pacatul care locuieste in noi. Nu ti s-a intamplat de multe ori sa vrei sa faci binele si sa termini prin a face raul? Aceasta lupta este atat de teribila ca Pavel exclama in versetul 24 “O, nenorocitul de mine! Cine ma va elibera de acest trup de moarte?” Toti am fi fost pierduti daca nu ar fi existat sacrificiul lui Hristos pe crucea de pe Calvar. Datorita Lui devin realitate cuvintele din Romani 8:1

” Acum, dar, nu este nicio osandire pentru cei ce un umbla in firea pamanteasca ci umbla in Duhul.”

Aici Pavel spune ca nu mai exista condamnare pentru cei ce umbla in Duhul, dar exista pentru cei ce umbla in firea pamanteasca si nu vor sa fie condusi de Duhul lui Dumnezeu si in acest fel ei calca in mod constant principiile Lui. Aici vedem foarte clar ca spune ca nu mai exista condamnare pentru cei care umbla condusi de Duhul Sfant, nu spune ca nu mai exista Lege ci ca nu mai exista condamnare. Problema este ca multi crestini atunci cand simt aceasta lupta teribila inlauntrul lor nu inteleg acest conflict si dau vina pe Lege, spunand ca Legea nu mai trebuie sa existe deoarece ea provoaca un conflict. De aceea Pavel inainte de a decrie lupta in Romani 7:1524 vorbeste despre Lege in versetele 1-14. In aceste 14 versete sunt doua lucruri importante pe care trebuie sa le intelegem. Primul spune ca Legea nu este o problema si nu e nimic gresit in ea. Putem sa spunem atunci ca Legea e sfanta si ca porunca este sfanta, dreapta si buna. Asa ca problema nu este Legea ci pacatul care en duce la moarte. Celalalt lucru foarte important pe care Pavel il subliniaza este ca Legea nu ne poate sava din pacat si moarte. Legea doar arata problema pacatului si a mortii dar nu ne poate salva. Functia Legii este doar didactica. Ea ne arata rautatea pacatului dar nu poate sa faca nimic pentru a ne salva. In niciun moment Pavel da de inteles ca Legea ar fi fost anulata. De fapt conflictul nostru spiritual nu ar avea loc daca Legea ar fi fost anulata. Argumentul pe care il dezvolta el lasa clar faptul ca Legea este foarte actuala. Pentru ca Legea arata realitatea pacatului si necesitatea Evangheliei harului lui Hristos. Versetul 7 din Romani 7 spune: “Deci ce vom zice? Legea este ceva pacatos? Nicidecum! Dimpotriva, pacatul nu l-am cunoscut decat prin Lege. De pilda, n-as fi cunoscut pofta, daca Legea un mi-ar fi spus:” Sa un poftesti!” In rezumat ceea ce Pavel spune este ca Legea nu provoaca moartea, ci pacatul provoaca moartea. Singurul lucru pe care il face Legea este sa arate cat de mortal este pacatul. Legea este buna pentru ca arata pacatul, dar in ciuda faptului ca este buna nu este o solutie pentru pacat, numai Evanghelia are raspunsul si salvarea din pacat. Numai Hristos salveaza. Romani 7:13 clarifica lucrurile: ” Atunci un lucru bun mi-a dat moartea? Nicidecum. Dar pacatul, tocmai ca sa iasa la iveala ca pacat, mi-a dat moartea printr-un lucru bun, pentru ca pacatul sa se arate afara din cale de pacatos, prin faptul ca se slujea de aceiasi porunca.”

Partea a treia. Sa vedem acum ce s-a intamplat cu Legea dupa invierea Domnului Hrisros. Multi crestini cred ca dupa moartea lui Hristos Legea nu mai este valabila. Dar in realitate, fara sa spuna in cuvinte, nu se refera la toata legea ci numai la porunca despre sabat, pentru ca ar fi de neconceput ca un crestin sa fure sau sa ucida. Dar sabatul nu mai este valabil sau cel putin asa se zice. Cei mai multi spun ca sabatul a fost nu atat anulat, cat schimbat in duminica ca un omagiu adus invierii lui Hristos. Pentru aceste lucruri ei se bazeaza pa anumite versete din Biblie ca Ioan 20:19 unde se spune:

” In seara aceleiasi zile, cea dintai a saptamanii, pe cand usile locuLui unde erau adunati erau incuiate, de frica iudeilor, a venit Isus, a stat in mijlocul lor si le-a zis:” Pace voua!”

Acum sunt frati sinceri care argumentaza ca Hristoa era deja inviat iar ucenicii erau reuniti pentru a sarbatori invierea in prima zi a saptamanii. Dar textul nu spune acest lucru. Spune ca ucenicii erau reuniti acolo cu usile incuiate din pricina iudeilor. Motivul reuniunii era ca ei se ascundeau, nu ca sarbatoreau invierea lui Hristos. Un alt text care se foloseste pentru a argumenta ca ziua de sabat s-a schimbat cu cea de duminica este Fapte 20:7 “In ziua dintai a saptamanii, eram adunati laolalta ca sa frangem painea. Pavel, care trebuia sa plece a doua zi, vorbea ucenicilorsi si-a lungit vorbirea pana la miezul noptii.”

Aici argumentul este ca ucenicii frangeau painea duminica pentru a sarbatori invierea lui Hristos. Insa in Fapte 2:46 spune: ” Toti impreuna erau nelipsiti de la Templu in fiecare zi, frangeau painea acasa si luau hrana cu bucurie si curatie de inima.”

Cu alte cuvinte ei frangeau painea in fiecare zi, nu numai duminica. In 1Corinteni 16:2 spune:

“In ziua dintai a saptamanii, fiecare din voi sa puna deoparte acasa ce va putea, dupa castigul lui, ca sa nu se stranga ajutoarele cand voi veni eu.” Argumentul este aici ca se strangeau ajutoare duminica pentru ca erau reuniti. Dar inseamna oare asta ca ziua de duminica a substituit sabatul? Nu. Toate aceste versete nu descriu decat niste momente aparte in care credinciosii se reuneau pentru diverse motive dar nu pentru a sarbatori ziua de odihna. Aceste reuniuni nu indica ca au avut servicii divine de adorare sau ca ziua intai a inlocuit ziua a saptea. Sabatul a continuat sa fie ziua de odihna si in Noul Testament. In partea a patra vom continua cu domnul Isus. In Luca 4:16 se spune:

” A venit in Nazaret, unde fusese crescut; si, dupa obiceiul Sau, in ziua Sabatului a intrat in sinagoga. S-a sculat sa citeasca,”

Aceasta intalnire in singoga in Sabat nu a fost ceva accidental ci un lucru facut din obisnuita. Isus tinea sambata si dupa moartea Lui ucenicii au tinut Sabatul. Luca 23:55-56 spune:

” Femeile care venisera cu Isus din Galileea au insotit pe Iosif; au vazut mormantul si felul cum a fost pus trupul lui Isus in el, s-au intors si au pregatit miresme si miruri. Apoi, in ziua Sabatului, s-au odihnit, dupa Lege.”

Aici Isus era mort si inmormantat si ucenicii Lui continuau sa pazeasca Sabatul dupa porunca. Mai mult decat atat, cand Luca a scris acest lucru trecusera 20 de ani de la moartea domnului Isus, iar dupa 20 de ani inca se mai pastra Sabatul pentu ca spune ca s-au odihnit dupa lege. Daca citim cartea Faptele Apostolilor vom vedea ca apostolii au pastrat Sabatul. Am sa mentionez numai un text, Fapte 18:4:

“Pavel vorbea in sinagoga in fiecare zi de Sabat si indupleca pe iudei si pe greci.”

Multi spun ca Pavel se ducea in sinagoga sambata pentru ca doar atunci gasea pe iudei si putea sa-i evanghelizeze, dar textul mentioneaza si pe greci, iar ei nu tineau sabatul. Atunci ceea ce facea Pavel era sa se reuneasca cu crestini iudei si greci in ziua de odihna pentru ca sambata continua sa fie ziua sfanta a Domnului. Nu exista nici o indoiala ca sambata este ziua de odihna instituita de Dumnezeu in Eden; Hristos a tinut Sabatul, ucenicii de asemenea. Exista multi crestini sinceri care nu au reusit sa inteleaga acest adevar dar noi trebuie sa-i iubim si sa le aratam cu umilinta planul lui Dumnezeu pentru vietile lor. Ajungem la finalul acestui studiu si vorbim de incercarea de a schimba ziua de odihna. Cum s-a intamplat ca sa se schimbe pazirea sabatului la cea a duminicii? Aici intram din nou in marea lupta dintre Hristos si Satana. Diavolul intotdeauna schimba cuvantul lui Dumnezeu. In gradina Edenului, Dumnezeu a spus lui Adam si Eva ca daca vor manca din fructul oprit vor muri; dar satana a venit si a zis “hotarat nu veti muri” In ceea ce priveste ziua de odihna, Domnul a zis sa tinem sambata iar satan a zis, duminica. Intotdeauna a fost asa. Geneza 3:1 spune:

“Sarpele era mai siret decat toate fiarele campului pe care le facuse Domnul Dumnezeu. El a zis femeii:” Oare a zis Dumnezeu cu adevarat:” Sa nu mancati din toti pomii din gradina?”

In acest verset vedem strategia principala a dusmanului. El nu se prezinta asa cum este, ca diavol, ci se ascunde, disimuleaza astfel incat dusmanul pare prieten, compania lui era agreabila, el parea chiar religios pentru ca s-a prezentat cu Cuvatul Domnului in mana. La fel s-a intamplat pe tot parcursul istoriei si se intampla si in zilele noastre. Sfintele Scripturi spun in 1Petru 5:8

“Fiti treji si vegheati! Pentru ca potrivnicul vostru, diavolul, da tarcoale ca un leu care racneste si cauta pe cine sa inghita.”

Iar in 2 Corinteni 11:14 spune “chiar Satana se preface intr-un inger de lumina.” Asa ca, sa nu crezi, ca daca in marea lupta el ar dori sa fii de partea lui s-ar identifica asa cum este cu adevarat. El va aparea ca cineva foarte seducator: o teorie frumoasa, o filozofie interesanta, o religie fascinanta si chiar un inger de lumina. Scriptura de asemenea en spune ca nu numai el se deghizeaza ci si intentiile sale. Evei nu i-a spus ca era acolo s-o distruga pe ea si toate generatiile viitoare. S-a limitat sa foloseasca chiar Cuvantul lui Dumnezeu doar ca a introdus o mica modificare. Diavolul accepta Cuvantul lui Dumnezeu, nu il neaga, nu lupta impotriva lui ci doar il modifica putin, atat incat sa provoace neincredere. Cu alte cuvinte vrea sa ne spuna ca detaliile nu sunt importante. Evei ii spunea ca nu este nici o diferenta intre pomul oprit si ceilalati si un trebuie sa iei chiar asa in serios Cuvantul Domnului. Pana la urma toti pomii erau comestibili. Acesta a fost argumentul satanei cu Eva. Retine acest argument deoarece a aparut de multe ori in cursul istoriei si va mai apare. Nu trebuie sa iei chiar asa in serios Cuvantul lui Dumnezeu, trebuie sa ai mintea deschisa; Dumnezeu nu poate fi preocupat cu detalii atat de nesemnificative: ca e duminica sau sambata. Tine bine minte aceste argumente pentru ca le va utiliza mult pana in ultimul moment al istoriei pamantului. Profetia din Daniel 7 vorbeste despre ridicarea a patru mari imperii: Babilon, Medo-Persia, Grecia si Roma. Dupa imperiul roman apare un corn mic in profetie, care este parte din imperiul roman, dar in ultima faza si cu caracteristici religioase. Ce poate fi aceasta putere religioasa simbolizata prin cornul cel mic? Aceasta putere care a iesit din Roma si inca face parte din ea. Daniel 7:25 spune:

“ El va rosti vorbe de hula impotriva Celui Preainalt, va asupri pe sfintii Celui Preainalt si se va incumeta sa schimbe vremurile si legea; si sfintii vor fi dat in mainile lui timp de o vreme, doua vremi si o jumatate de vreme.”

Acum eu te intreb. Ce putere de pe pamant poate schimba Legea lui Dumnezeu? Niciuna. Dar aceasta putere religioasa, simbolizata de cornul cel mic, isi atribuie autoritatea de a schimba Legea. Nu exista baza biblica pentru a tine duminica. Persoanele tin prima zi a saptamanii din traditie, o traditie impusa de aceasta putere religioasa. Cine este in spatele acestor lucruri? O buna intrebare la care fiecare din noi trebuie sa raspundem. Dar este mult mai important decat iti imaginezi deoarece toti suntem implicati in marea lupta intre Hristos si satana. Asculti pe Hristos sau un? Este o decizie pe care fiecare trebuie sa o ia. Domnul sa ne dea intelepciune sa luam decizia corecta.

Dumnezeu să te binecuvânteze din belsug!

Traducere si Tehnoredactare: Maria Badea

www.7adventist.com/studiu/

lectiuneazs@yahoo.com

Programe populare




Comentariile sunt inchise.